lördag 17 september 2011

Senaste månadens kalas!

Jag har inte haft så mycket tid att baka på senaste eftersom jag jobbat varje dag. Nu har jag blivit sjuk och orkar inte baka. Typiskt! Är otroligt sugen på nybakade vaniljbullar! Håll tummarna för att min kära Staffan bakar till mig! Jag hör något skramla i köket!

Även om jag själv inte bakat så har jag lyckats få i mig en och en annan sötsak tack vare alla augusti/septemberbarn som firat sina födelsedagar samt lite annat smått och gott!!!

Här kommer ett litet utbud från vad jag fått smaka på! Inte så jättebra bilder. Har fotat med mobilen, men det får duga!
En ovanligt solig dag firade jag med hallonmoussetårtbit i Slottsparken med min vän Johan! I övrigt har det ju mest regnat den här sommaren!
Besök hos Linn! Hos lillasyster så blev det chokladfondant och glass samt sötsaken Xi som är en katt. Katten är nog sötare än desserten! Och hundarna och katten leker jättefint ihop! Loppan blir kanske lite väl till sig i bland, men det går ändå!

Amanda fyllde 25 och bjöd på en fantastisk kakbuffé med bland annat citronbiskvier som jag ska göra någon dag! Helt ljuvliga!

Fina Amanda fyllde 30 och bjöd på prinsesstårta!
Söta Samira fyllde 25 och bjöd på blåbärsmarängswish! Mums!Jag kom på att jag ju faktisk har bakat lite också! När vår kostymör jobbade sin sista dag bakade jag min hallonkladdkaka och på den en blåbärssmörkräm! Jag gjorde en ny variant av den och den är här glutenfri och mjölkfri!

Inga kommentarer: