lördag 11 september 2010

Kylskåpets makt över människan.

För ett tag sedan gick mitt kylskåp sönder. Det är sådana ting som man i en stressad vardag bara inte har tid med. Inte nog med att kylskåpet slutade fungera och behövde bytas ut så blev ju alla mina matvaror förstörda i kyl och frys. Allt liksom!

Efter några om och men köpte jag en helt ny kyl/frys på nätet och såg till att få den hitburen och att de tog med sig den gamla för att jag skulle kunna slippa ta hand om saker som frakt. Det är svårt att frakta saker som är stora när man är liten och inte har bil och släp eller tid.

Därefter har följande scenario varit min vardag. Jag jobbar över varje dag. Har precis blivit butikschef=stressigt. Kommer hem trött som en gnu. Tänker att jag nog borde åka och handla. Orkar inte. Somnar på kvällen. Vaknar 6.30. Sticker till jobbet. Blir trött. Orkar inte något. Har en massa annat att göra. Som måste göras. Premiärer runt knuten. Driver ju även en barnteatergrupp. Ska sy scenografi och kostym.

På allt detta fick jag utslag av vete och råg på ett litet allergitest. Kan vara gluten. Kanske inte. Har ännu inte fått svar på blodprovet. Och jag hinner inte åka och köpa en massa glutenfria ingredienser eftersom jag aldrig hinner åka och handla.

Dessutom blev min cykel stulen i torsdags. Hur ska jag då få hem all mat jag i min fantasi åker och köper för pengar jag inte har kvar eftersom jag var tvungen att köpa ett nytt kylskåp?

Under all den här tiden som gått sen kylskåpet först valde att haverera har jag egentligen bakat allt det här. Inte i verkligheten men på låtsas:

Bilderna har jag snott helt vilt på internet!

Återkommer...

2 kommentarer:

bagerskan sa...

Tussen, du behöver en kram! *kraaam* Jag hoppas din onda spiral vänder snart så att du har tid att handla och baka, baka, baka...!

Hoppas du får en lugn helg, kram Karin

Sandra sa...

Karin! Tack fina du!!!