tisdag 28 juni 2011

Odlingslott

Åh, mina vänner Mats och Sara har en odlingslott. På midsommar var jag med och skördade lite som vi tog med till landet!

Nu är jag och Staffan också väääldigt sugna på att skaffa en för att kunna odla potatis, jordgubbar, mangold, morötter, hallon, örter m.m.

Spana in Mats och Saras nystartade blogg här: Matjorden

Har snott en bild från deras sida från när det rensades ogräs. Stackars Sara bröt benet för några veckor sen och det hann växa upp en del. Jag ska med och rensa någon dag, kanske nästa vecka! Lönen för möda brukar vara så trevlig i form av grödor av alla de slag!

2 kommentarer:

mumsfillibaba sa...

Låter härligt med en egen lott. Vill också odla mina egna grönsaker!!

Mats sa...

Hej! vi ändrade precis adressen till vår odlingsblogg till:
bonnabranna.blogspot.com