söndag 12 december 2010

Praliner att ge bort!

Idag har jag gjort praliner! De fick bli tvåfärgade och några marmorerade! Fyllningarna består av choklad- och kola fudge, nutella, mintkulor, nötcreme och bitar av holländska våfflor!
Det är så otroligt enkelt att göra praliner. Särskilt om man som jag fuskar och tar färdiga fyllningar. Det är naturligtvis supergott att göra själv med egen tryffel och kola men jag känner inte att tiden räcker till!I hjärtformarna: Jag fyllde botten med mörk choklad. Spritsade i en klick nötcrème... ...för att sedan fylla hela formen med vit choklad!
Några av pralinerna ska jag bjuda på imorgon till lussefikat och några ska jag ge bort! Blir inte alla glada när de får praliner?

7 kommentarer:

Cupcakesfluffan sa...

Så gott det ser ut, måste ta och göra lite praliner med hasselnötter i, det är ju så gott och kola med

Erka Perka sa...

Vad fina och goda! Nötkräm känns som ett bra tips om man vill vara snabb - sen är det ju så gott också.

Remsan sa...

Ja, vad fina de blev!

Cecilia sa...

Jo, annars är det nåt skumt med dem! (som inte vill ha praliner) framför allt när de ser så här goda ut. Jag måste ju göra praliner. Det har stått på listan länge.

Erika - Bakglädje sa...

Jag har svårt att tänka mig någon som inte blir glad av praliner. Vad fina de blev med två olika sorters choklad.

Kjersti sa...

Ser fantastiskt gott ut!Ja, praliner kan man aldrig få för många av, de är rena hälsokosten..

Sandra sa...

Cupcakefluffan: Ja, hasselnöt är så himla gott!

Remsan: Tack!

Erka: Ja, nötcreme är en riktig hit! Det ska jag alltid ha hemma!!!

Cecilia: Ja, eller hur! Praliner är så fint!

Erika: Visst är det! Man kan ju göra ränder också om man bara ringlar lite choklad i botten. Eller prickar. Ja, bara fantasin sätter gränsen. och latheten kanske! ;)

Kjersti: Praliner är BARA nyttigt! ;)