tisdag 5 juli 2011

Ätbar present!

När min vän Maria fyllde 30 år gav jag henne lite baksaker i present. Det man själv tycker om ska man ge till andra tänker jag!
Dels fick hon lite prylar men också en fin glasburk med en bakmix och ett receptkort i form av en uggla!
Är inte det den bästa presenten så säg? Jag hade blivit glad i alla fall! Och om inte hon blev glad så blev jag glad av att få pyssla ihop presenten! Men hon blev glad, det sa hon i alla fall!!!
Receptet hittade jag på Söta Saker. Jag ändrade ingredienserna lite och bytte ut några av de torkade frukterna mot färgglada chokladlinser. Men här är originalreceptet:

Kakmix

1 dl socker
1 dl farinsocker
3 dl vetemjöl
3 dl havregryn
1 tsk bikarbonat
1 dl solrosfrön
1 dl russin
1 dl torkade aprikoser, skurna i bitar

Blanda allt i en fin, tätslutande påse. Skriv en lapp med instruktioner och lämna med: ”Havrekakor: Blanda påsens innehåll med 2 dl flytande smör. Forma till bollar, platta till något och lägg på plåt med bakplåtspapper. Grädda i 175 grader i 8-10 minuter”.

5 kommentarer:

Therése sa...

Vilken rolig present :)

lisa lightning sa...

åh, så himla bra presentidé! måste komma ihåg!

Cupcakesfluffan sa...

Jag hade blivit jätteglad för en sådan present

sanna sa...

Hej Sandra tycker burken med kakmix du gjort är hur charmig som helst med den lilla ugglan.Nu undrar jag om du vet vart jag får tag på sådana ugglor, såååå sött.

Kram Sanna

Sandra sa...

Sanna: Ugglorna har jag klippt ut från ett tapetprov! Men du som är pysslig och konstnärligt kan säkert måla dem själv också! Har för mig jag fick tapetbiten från inreda.se eller tapetorama!!! Kram