måndag 4 juli 2011

Premiärhelg

Nu i helgen har jag äntligen haft premiär. Det har varit en otroligt intensiv repperiod och mycket har fått läggas åt sidan ett tag, såsom städning och matlagning. Jag har hunnit baka lite, även om det inte varit så välplanerade bak och några fotograferingar av finare slag har heller inte blivit av!Till premiärfesten lyckades jag i alla fall knåpa ihop en tårta. Jag gjorde den på mitt hallonkladdkakerecept, men ändrade till att göra den plattare i långpanna och sedan göra två lager i stället. Jag fyllde och spacklade med en blåbärskräm gjord på färskost, smör, floursocker och massa blåbär. Sedan täckte jag med sugarpaste och sprayade på konturen av Askungen på med ätbar metalicfärg!!!Alla tyckte att den var god, jag fick till och med höra att det var den godaste tårta som en person ätit i hela sitt liv! Se där! Det är inte för inte som min hallonkladdkaka är en semifinalist. Tyvärr ligger jag just nu på 6:e plats, vilket ju innebär att jag inte skulle gå till final om det var sluträknat idag! Såååå rösta på mig för guds skull! ;)

Premiärhelgen gick förövrigt lysande! Några minuter efter att föreställningen slutat brakade åskan loss och regnet öste ner som en flod. Åskan slog till och med ner i närheten och strömmen gick överallt! Premiärfesten hade vi i ett gammalt långhus i vikingastil och ljuset kom från tända ljus! Det var hur mysigt som helst och vi hade prisutdelning av olika de slag! Jag vann bland annat pris i specialkategorin bästa felsjungning! hehe!Info om föreställningen hittar ni här!

4 kommentarer:

Cupcakesfluffan sa...

Så snyggt det blev med askungen på

Erka Perka sa...

Vad läckert med ätbar metallic-färg!

Erika - Bakglädje sa...

Fin tårta!
Vad roligt att se dig i scenkläder. :-)

Sandra sa...

Tack allihop!!!