söndag 17 juli 2011

Bröllop!!!

De sa ja och alla tårtor gick åt! Så nervös jag var för att innehållet i tårtorna skulle ha geggat ihop sig... Men icke! Tårtorna hade hållit fint och alla verkade nöjda och glada över smakerna! Härligt! Det var en fantastisk kväll med mycket sång, tal, mat, dans och kärlek!Nu kommer en bildkavalkad på tårtorna och lite från bröllopet också. Kan inte låta bli att visa! Har tyvärr inte tid att redigera bilderna i photoshop idag så det är lite blandad kvalitet!

Tårtorna bestod av en chokladbotten toppad med cheesecake, citrongrädde, vaniljbotten, päronpannacotta och spacklad med en smörkräm. Dekorerad med sugarpaste och marsipan.
Jag gjorde även en allergitårta med glutenfri vaniljbotten fylld med mjölkfri chokladkräm, dekorerad med sugarpaste.
Brudparets profiler i stället för att skriva ut deras namn! Jag tycker faktiskt man ser att det är dem!
Att jag dekorerade med solrosor var för att Louise skulle ha solrosor i sin brudbukett!


Tårtfatet, sugarpasten och marsipanen kommer från Ultimate Cake!



Louise
Andreas



The Lost Crew, min pojkväns (han med lockar) och även brudgummens band. De spelade i kyrkan och på festen! Brudparet skar upp första tårtbiten!
Serveringspersonalen hjälpte till att skära upp tårta till resten av gästerna och jag var lite chockad, ty tanken var att de skulle skära upp jämna bitar så att det verkligen skulle räcka till alla, men här var det varvat stort som litet och jag såg hur tårtorna gick åt i rask takt innan ens hälften hade tagit, men när de själva såg det så hejdade de sig lite. Men sällan har jag varit med om att man slänger upp bröllopstårtsbitarna så brutalt på faten. Vissa bitar hamnade upp och ner till och med och mitt hjärta slog en liten volt! Men, jag tror att alla fick tårta och alla tyckte det var gott oavsett om de fick en upp-och-ner-vänd bit eller ej!!! :)

7 kommentarer:

Ultimate Cake sa...

Hej Sandra!

Gud så fint det blev! Kan gissa att brudparet blev helt överlyckligt. Det blev så bra med strösslet i solrosorna, eller hur?

Bra jobbat!

Erika - Bakglädje sa...

Vad fina tårtorna blev. Har aldrig varit på ett bröllop där personalen skärt upp tårtorna, måste ha känts hemskt att se att de tog så stora bitar. Återigen... jättefina!

Sandra sa...

Ultimate cake: Ja, strösslet var en jättebra idé! Tack för det! Och jag tror brudparet blev jättenöjda!!! :)

Erika: Ja, det kändes lite respektlöst! Jag har ju ägnat några dagar åt att göra tåtorna, så det blir ju lite som att någon bara hugger i ens hantverk! Men, det värsta var ju att det inte höll på att räcka!

Bullmamma sa...

Vilket fint brudpar & tårtorna!
Lät som de var riktigt goda :)

Kjersti sa...

Vilka helt fantastiska tårtor!!!! Roligt med lite annorlunda dekoration också. Det är klart du går till final med din hallontårta! Lycka till!

Linda & Bengtssons Baksida sa...

Vilka superfina tårtor! Tycker siluettbilder blir så himla fint! Det lät också som väldigt gott innehåll i dem!

Sandra sa...

Bullmamman; Ja, ett superfint par är de!!! :)

Kjersti: Tack! Ja, det hoppas jag också! Skulle vara kul!

Linda: Tack! Ja, det är fint, en riktig utmaning också!!!!