tisdag 16 augusti 2011

Hurra!!!


Jag är i final i Årets bak- och dessertmästerskap! I oktober åker jag med min hallonkladdkaka till Stockholm och chokladfestivalen och bakar live på scen med bland annat Lisa-Sockerrus!

Tävlingen hade utsatts för något slags attentat i helgen, vilket gör att de sista dagarnas konstiga race med överdrivet mycket röster på vissa bidrag räknas bort och att de som låg topp 6 innan helgen får komma till final. Vi blir alltså 6 finalister i stället för 5 vilket känns bra! Det är mest rättvist för alla inblandade!

Nu ska jag åka och bli mördad! Nej, det är inte så hemskt som det låter... Jag håller på att spela in en film och min karaktär blir mördad i en tvättstuga! Ska bli kul! ;)

Kram och stort tack till alla er som röstat på mig så att jag kunde hamna i final! Jag blir sååå glad!!! Jag tänker att jag ska fira detta med ett kladdkakakalas nån dag framöver! Kan väl inte bli bättre?

Jag älskar färgen på smeten! Någon som provat min kladdkaka? Vad tycker ni?
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

10 kommentarer:

Katarina sa...

Hurra! Så roligt och lycka till! Jag skall spara detta recept, låter mycket gott!

Kristin sa...

Grattis vad roligt, jag röstade på dig!
Har inte provat din kladdkaka än men ska göra det snart!

Therése sa...

Ååå vad kul! Grattis!! Då måste jag nästan ta och gå dit och se hur det går för er i oktober :) Har inte testat din kaka, men måste nog göra det snart :D

Kim sa...

Men hurra! Vad kul! Då får vi hålla tummarna.

Annica - annicake sa...

Grattis till finalplatsen!

Låter väldigt gott och färgen är underbar, så jag ska testa din kaka! :)

Kjersti sa...

Grattis, grattis, grattis, och lycka till i finalen! För två år sedan stod jag också och bakade live på Chokladfestivalen, i Kladdkake SM. Det var hur kul som helst! Även om jag inte vann kände jag mig som en vinnare. Det hoppas jag du också ska göra. Njut av varje sekund! Och om du vinner alltihop - ja då är du en dubbelvinnare!

Sandra sa...

Tack för era gratulationer! Vad fina ni är! Kram

Erika - Bakglädje sa...

Grattis! Vad kul och spännande!

Cecilia sa...

Vad kul, Sandra, grattis!!

Vanessa sa...

Vad roligt, grattis! Jag ska til chokladfestivalen med min klass, och tävla i chokladskulpturtävlingen! Om det funkar med tiden så ska jag titta på er :)