fredag 27 maj 2011

Äppelkaka

Vi hade massa äpplen till övers här hemma och varken jag eller Staffan fick för oss att äta av dem, så jag improviserade ihop en liten äppelkaka. Jag gjorde någon slags sockerkaksbotten, la på äppelskivor och sedan smulpajsdeg på det. Blev supermumsig!!!

Smuldeg är bland det bästa som finns ibland. Jag är inte så förtjust i vanlig pajdeg utan föredrar smulisar! Mumsigt värre. Jag använder gärna små gryn från urtekram. De är bäst! De är också absolut bäst att ha i chokladbollar.

Receptet kan jag tyvärr inte ge er för jag måttade ingenting och improviserade hejvillt! Blir supergott med kardemummagrädde till!





Kram på er alla baktokar!



7 kommentarer:

Linda & Bengtssons Baksida sa...

Låter gott! Önskar att jag var lika våglig och duktig på att improvisera.

Therése sa...

Jag älskar sånna mjuka äppelkakor och såklart smulpaj. Så jag kan tänka mig hur gott det här blev :)

chanette sa...

hej
vi vill bara tipsa om att jag har en tävling nu och kanske vill du delta. man kan vinna 4 st utstickare för tårtdekoration
http://tartpalatset.blogg.se/2011/may/min-tavling-nr-2-1.html

Linas blogg - Mat & Foto sa...

Ja smuldeg är något av de bästa som finns när de kommer till paj :)

Cecilia sa...

Håller med dig och föredrar smulpaj!

Sannas Goda sa...

De låter riktigt smarrigt!

Sandra sa...

Linda: Åh! Passa på! Det är kul att våga testa lite!!!

Therese: Det blev smarrigt verkligen!

Channette: ok! Tack för tipset!

Lina: Visst är det?!

Cecilia: Åh, vi är många som tycker så!

Erika och Sanna: Det var det!!!