måndag 14 maj 2012

Picknick-kalas

Igår var vi på picknick-kalas hos en arbetskamrat till Staffan som fyllde år! Det var en stor kakbuffé överfylld med vegankakor! Min favorit var nog det kläddiga ni ser till vänster på tallriken, någon slags brownie med kaffeglasyr!
Picknick i vårsolen... Lite kyligt var det när solen gick i moln dock!


Här är Morris, en liten söt hund som vi är hundvakt åt i 10 dagar ungefär. Världens snällaste vovve. Men väldigt förtjust i damhundar som också råkade befinna sig i gräset!
Här är en damhund som var med på picknicken. Morris var väldigt förtjust men höll sig ändå väldigt fint på sin egen filt!
Hääärligt med vår!!!

Här är presenten vi gav! Jag pysslade lite och vek ihop en båt som presentdekoration!
Lätt att göra själv. Häftade fast spetsen med häftpistol på baksidan av en ram. Klippte ut små vimplar i färgat papper och knöt fast snörena på sidan av ramen! Nu önskar jag nästan att jag hade gjort en till mig själv också!!!
När det är en sån här fyrkantig ram står den själv på kanten, men man kan förstås hänga upp den också om man så önskar!

Jag satte dit lite blandade örhängen, men sen är det ju fritt fram att sätta dit alla man har, om man vill. På snöret kan man också hänga örhängen om så önskas! Fint va?
Jag lyckades faktiskt klämma i mig allt det här, men sen blev magen gigantisk och jag fick massa sammandragningar, så det var lite jobbigt att sitta på filten för länge! Faktum är att jag sov lite dåligt också på natten och hade jag varit själv så hade jag nog kunnat lägga mig ner och somnat där i gräset med mysig hund och sambo!!!

Inga kommentarer: