måndag 22 november 2010

Kalas!

Igår hade jag och Staffan kombinerat inflyttnings- & födelsedagskalas! Det har bakats en del i veckan och nu blev äntligen kakbuffén komplett!
På bordet fanns:
Pistagebicotti
Maränger
Hallonkladdkaka m. grädde
chokladmuffins
Tårta fylld med mango/passionsmousse och vaniljgrädde mixat med hallonkaka
kokostoppar
nutellatårta
kanelbullar
chokladbollar i vit choklad
och lite godisJag hade tyckt det var trevligt att ha ett sånt här kakbord framdukat varje dag. Fint! ;)
Biscotti och maränger är verkligen två höjdare!
Oj, det var inte lätt att täcka chokladbollar med vit choklad. Det blev lite halvdant, men gott i alla fall! Det är huvudsaken!
Jag tycker det klagades lite för mycket över sockerkoma och sockerschock!!! ;)

Hallonkladdkakan fick en lite plattare form den här gången och sedan stack jag ut den med en stjärnform. Det blev lite fint tycker jag!
Klassikern kokostoppar blev lite finare när de hamnat i små söta formar! Så enkelt att trixa till en enkel kaka.
Nu väntar bara disken på att diskas...

6 kommentarer:

Iggy Katt & Gucci Katt sa...

Hej!

Vi vill krama dig med (och äta några kakor med från ditt fina kakbord).

Mjao och puss

Cupcakesfluffan sa...

Så mycket gott du bakat, himla härligt kakbord

Therése sa...

Men oj vilket gottebord :) Förstår att det blev sockerkoma, men ååå vilket trevligt tillstånd det kan vara ändå ;)

Erika - Bakglädje sa...

Wow, vilket kalas! Tårtan är ursnygg. Hallonkladdkakan blev jättefin i stjärnform. Där hade jag trivts bra! Klart det ska vara mycket socker på ett kalas!!!

Thumman sa...

Allt ser verkligen jättegott ut. Det finns inget härligare än ett dignande kakbord!!
Jag känner igen mig i det du sa om sockerchock. OMG, vad löjliga folk kan vara ;-). I fortsättningen ska iaf jag göra bakverk i miniatyr.
Ha det bra!!

Sandra sa...

Tack tack alla! Kakbord är det bästa! Sockerchock eller inte så verkade alla som var här också nöjda och glada!!!