måndag 4 april 2011

Dagen D

Vilken dag! En superdag! Alltså... Jag blir nästan rädd. Är potten på bra-saker fyllda nu eller är det början på en riktigt bra vår?

1. Jag var på en kurs på Stadsteatern i Malmö idag. Mycket kul. Jag har nu lärt mig göra 30- och 40-talsfrisyrer. Ni vet vågor i håret och sånt! Jag har fått massor av inspiration och kanske lite nya kontakter!

2. Staffan har kommit hem igen, med solsken i blick och mys till tusen! Just nu lagar han middag och jag behöver inte lyfta ett finger!

3. Jag har vunnit 300 kr på postkodlotteriet!

4. Idag har solen skinigt så att jag suttit ute och ätit lunch på en terass utan ytterkläder och fått nya fräknar!

5. Jag har blivit semifinalist i årets bak- och dessertmästare med mitt recept på Hallonkladdkaka!!! Tjoho! Heja mig! Jag blev riktigt nervös! Tänk om jag kommer till final! Vad händer då? Aaah! Men oj vad kul!

6. Tidningen City ska skriva om min teatergrupp imorgon på eget bevåg! Sånt gillar vi!

Nu ska jag sova gott! Föreställning imorgon!

7 kommentarer:

lisa lightning sa...

grattis till alltihop, Sandra! låter som en exceptionellt bra dag!

Cecilia sa...

Åh vad kul, grattis till semifinalistplatsen!

Sara Anna Maria sa...

Oj vilken underbar dag!

Vad kul, du har en fri teatergrupp? Jag gick teaterlinje på Bona folkhögskola i 2 år efter gymnasiet, sen hade vi en fri grupp i Linköping efter det. Innan jag flyttade till Island så var jag heltidsskåd. på Lule Stassteater i 3 år (en av Sveriges äldsta fria grupper).

Roligt att blogga på nån med teater- och bakkärlek!

Sandra sa...

Lisa: Ja! ovanligt bra!!!

Cecilia; Tack!!!

Sara Anna Maria: Men se där! Vad kul!!! Måste ha varit sjukt trevligt på LS!!!

Therése sa...

Grattis!! Vilken kul dag :)

Kjersti sa...

Stort grattis! Inte ska du bli rädd, det är bara att tacka och ta emot allt solsken!Och grattis till semifinalplatsen. Hoppas du går vidare.

Erika - Bakglädje sa...

Vilken härlig dag! Underbart!
Och grattis till semifinalplasen, jätteroligt! :-)