måndag 11 april 2011

Grönsaksjuice

Den här detoxjuicen dricker jag kanske mer för nyttighetens skull än för att den var god. Eller är den god? Jag har lite svårt att bestämma mig... Den smakar mest av gurkan! Tänk att gurka har en så dominant smak?

Den ska vara bra att dricka till frukost eller som mellanmål. Den har en energigivande och renande effekt. Juicen sätter igång din matsmältning. Det bästa är att göra den i en råsaftscentrifug. Men vi som inte har sådana prylar gör den i stället i en matberedare eller med en stavmixer. Sen är det bara att sila och dricka upp!!!

1 portion

2 morötter
2 stjälkar bladselleri
1/2 gurka
2 nävar färsk bladspenat
2 stjälkar färsk bladpersilja
en näve alfalfagroddar
2 dl vatten

Mixa morötter, selleri och gurka i någon minut tills allt är finfördelat. Lägg i resten av ingredienserna och mixa i några minuter. Sila ut all juice ur purén. Häll upp juicen i glas och servera!

2 kommentarer:

Kjersti sa...

Lycka till med detoxandet!! Själv fick jag ett nytt liv när jag slutade med gluten - efter att ständigt ha haft bekymmer med magen. Såg att du gjort mysli. Testa gärna min supernyttiga variant!
http://kjerstismatochprat.blogspot.com/2010/10/kjerstis-supernyttiga-piggelinmysli.html

Cecilia sa...

Mmm det här ser ut som en drink för mig! älskar gröna monster :D