fredag 1 april 2011

Grattis Sassa på födelsedagen!!!


Min kompis Sassa fyller år idag! Sassa gillar grodor. Hon har samlat på grodor i många år. Jag tycker då att det passar alldeles utmärkt att göra grodcupcakes till födelsedagsbarnet ifråga. Tyvärr bor hon numera i London och kan inte själv smaka dem. Så imorgon tänker jag istället ta med dem till Lund när jag repar min föreställning och så kan min kollega Åsa och hennes barn få smaska i sig dem!

Det är honungsmuffins. Inget socker alls i dem, förutom vaniljsocker! De doftar alldeles ljuvligt! Vi får hoppas de smakar lika gott också!Grodorna har jag gjort av marsipan!

Rösta gärna på mina grodor här!


Honungsmuffins
Ingredienser:

6 st. stora el. 12 små.

2 ägg
1 dl honung
3 tsk vaniljsocker
100 g smör
1 dl mjöl
0,75 dl potatismjöl
2 tsk bakpulver
mandelspån

Smält smöret. Blanda i honungen. Blanda sedan i ägg.
Blanda ihop de torra ingredienserna och rör sedan ner honungsblandningen.
Lägg mandelspån i botten av formarna och fyll på med smet
Sätt ugnen på 175° c och grädda i 10-15 minuter!

10 kommentarer:

Cupcakesfluffan sa...

Vilka härliga cupcakes

frida sa...

vilka jättesöta grodor! och vad spännande med honung i muffinsarna, det ska jag testa!

Filippa H. sa...

Vad härliga! Både fina och roliga på samma gång.

Sandra sa...

Cupcakesfluffan: Tack!!

Frida: Ja, prova! Det är gott!!!

Filippa: Tack!

Linda & Bengtssons Baksida sa...

Vad fina! Dessa hade jag velat ha när jag fyllde år! Jag är också en grodsamlare :-)

Kjersti sa...

Det var bland det gulligaste jag sett!!Hur ska man kunna sätta tänderna i en sådan sötnos? Man kanske ska nöja sig med att pussa på den, och se om den förvandlas till en prins!

Sockertussen sa...

Vilka söta cuppisar =)

Bullmamma sa...

Så söta! :)

Anonym sa...

Det var riktigt fina cupcakes. Snygga färger.

Sandra sa...

Linda: Åh! Det är bara att önska sig!!! :)

Kjersti: Ja, visst är det svårt. Man får kanske helt enkelt låta bli att äta grodan och spara den!!! om man kan!!!

Bullmamman, Nellie och Minna: TACK!!!