lördag 24 juli 2010

Minimuffins

Till eleverna blev det alldeles färgglada och härliga minimuffins! Det passar väl ett gäng dramaungar? 135 stycken muffins blev det och det borde räcka i alla fall till måndag och tisdagsgrupperna.

Till på torsdag ska jag baka glutenfritt. Jag har samlat in lappar från barnen som är allergiska så att jag kan baka sådan som alla kan äta. Alla som äter specialkost av olika anledningar vet ju hur tråkigt det är att aldrig kunna få något vettigt när det är bjudning! Så är det inte när man har med mig att göra! Icke! Allt går att lösa. Glutenfritt, nötfritt, laktosfritt, apelsinfritt och lite annat smått och gott som jag tänkt på!

Gott blev det... Ja, men det råkade slinka ner en liten muffin i min mage så där i förbifarten. Inget att hänga upp sig på! Mums!

Inga kommentarer: